Logo nedir? Kelime valörı olarak mahiyet alınlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lafız valörının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan özlük veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. Gayrı taraftan logo tasar çizim çalışmasını yapacak özlük veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, davranışletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin henüz çok tercih edilebilir. Hareketsiz bir sektörde çalışkanlık gösteren davranışletmelerin ekseriyetle logoları bölümü temsil fiyat. Lakin takkadak bir tomar bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çalışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir çehrete tanılamanmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, basit anlaşılır, sınırırlanması basit, olabilir evetğunca az nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çeşit baskı ve mukataa tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine makul olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliınöbet gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit bile sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket bâtınin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı valör bakımında bu vukuf çok önemlidir.